Torsdag



Nu sitter jag hos Emma, Linus, Samie, Nettan o Jonny. Ska sova här inatt. Har varit lite dåigt på att skriva på sista tiden, men har varit mycket med vänner och så. Vännerna kommer föra allt<3 Men nu sitter jag har och skriver. Vet inte riktigt vad jag ska skriva, har massa tankar som vill komma ut, men vet inte hur jag ska skriva det. Men jag orkar inte skriva ner allt just nu. Men på senaste tiden har det inte hänt så mycket, mer än att jag blev tsm med mitt ex igen, lite konstigt. Men vad ska man göra liksom, det är svårt att va utan den/dom man älskar. Det har alla kännt på någon gång.
Och jag har total damp, för jag är beroende av att smsa och prata i tele. Men jag har varken pengar eller gratis sms på min mobil! Men ska tanka den imorgon igen! O då får jag 300 nya sms, och jag o Emma räkna ut att jag typ har skickat 187 sms per dag i 16 dagar eller något så. Det är ganske mycket, o då har jag inte sms-bomat så mycket.
Idag var det skola, det var ganska soft, förutom att jag fick jobba med Erika! Men Thom vad med oss o jobba så det blev kul, med Thom, Erika bara satt o jobba hela tin. Efter skolan var jag med Thom, Danne, Alex, Flisan, Fanny o typ becca, Sofie, o några mer. Men var mest med Fanny, Flisa, Thom, Alex o Danne. Sen skulle jag dra hem o äte, så då blev det hem, datan, o studa. Sen gick jag till Emma o typ titta på tv o hon hjälpte mig lite med Engelskan. Sen så gick jag hem o duscha, sen blev det ut o träffa Tomas o Albin, men jag fick så sykist ont i magen så jag var tvungen att typ gå sagta o så hem till Emma, skulle ju sova där ( ska sova där ). O nu sitter jag här.
I morgon vet jag inte riktigt vad jag ska göra, ska nog va med Simon o älsk, vet inte riktigt. Hoppas det blir så och att Alex.H ska vara med oss.

Men annars är det bra och så. Händer inte så mycket.

En tanke: Det här tänker jag på ''väldigt'' ofta, vad händer när man dör, min gammel-morfar gick bort för drygt en vecka sen. Men jag har alltid undrat vad som händer när man dör. Dör man liksom sommrar man  för evigt o har inga tankar kvar, eller får man ett nytt liv som nån annat eller något annat. Liksom, vad händer?!
Jag blev inte glad när jag fick reda på att han gått bort. Men liksom jag kännde han inte så väl, så jag börja inte stor gråta. Men ledsen blev jag ju, det var ju trots allt mig gammel-morfar. Men däremot när min gammel-farmor dog för två år sen eller något, då stömma tårarna ut. Jag minns varenda sekund med henne, även en tidig morgon, klockan var la 5 eller 6. Jag vakna av att telefonen ringde, det var farmor. Men det visste jag inte, men jag ana att något hade hänt. Och att det var farmor som ringde, jag trodde till och med att min gammel-farmor hade dött.
''ring, ring''
- Hallå
- Heej, är Reino där?
Pappa tog telen och jag såg hans min, mina tårar började komma. Fast att pappa inte var ledsen, men sen började pappa gråta, då visste jag. Att gammel-farmor hade dött.
Men en sak som jag är väldigt ledsen över är att jag inte fick gå på hennes begravning.
Men det kommer jag göra på min gammel-morfars, det är på Tisdag eller på Tisdagen efter det.


På bilden: Linus


Kommentarer
Postat av: Emma

det är jobbigt när sådana saker händer gumman. Men du och jag har alltid vaandra. Tänk inte på pojken i rummet inatt bara!

2008-10-17 @ 13:17:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0